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소비자 및 광고심리

성용준 교수

연구분야

브랜딩(branding), 소비자심리(consumer psychology), 디지털미디어(digital media), 지속가능성(sustainability), 인공지능(AI)

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기본 정보
  • 최종학위

    매스컴 박사

  • 사무실

    서울시 성북구 안암로 145 인문계 캠퍼스 법학관 구관 406호

  • 홈페이지

    http://captainkorea411.kr

  • 이메일

    sungyj@korea.ac.kr

  • 전화번호

    02-3290-2869

  • 사진
    교수 사진
학력
  • 2006. Ph.D. in Mass Communication, University of Georgia
  • 2003. M.A. in Journalsim and Mass Communication, University of Georgia
  • 2001. B.A. in Journalism and Mass Communication, Iowa State University
경력 및 수상
  • 2021. ~ present / Editor, Korean Journal of Advertising
  • 2018. 9. ~ present / 고려대학교 심리학부 교수, Professor, School of Psychology, Korea University
  • 2014. 3. ~ 2018. 8. / 고려대학교 심리학과 부교수, Associate Professor, Department of Psychology, Korea University
  • 2013. 1. ~ present / Associate Editor, Journal of Interactive Advertising
  • 2012. 8. ~ 2014. 2. / 서던메소디스트대학교 광고학과 부교수, Associate Professor, Department of Advertising, Southern Methodist University
  • 2006. 8. ~ 2012. 5. / 텍사스대학교 광고학과 조교수, Assistant Professor, Department of Advertising, University of Texas at Austin
학부 및 대학원 담당과목
  • 소비자광고심리학
  • 뉴미디어심리학
  • 소비자심리학세미나
  • 광고심리학세미나
  • 브랜딩
  • 디지털미디어와 사용자 경험
연구논문
  • Li, X., & Sung, Y (2021). Anthropomorphism Brings Us Closer: The Mediating Role of Psychological Distance in User–AI Assistant Interactions. Computers in Human Behavior.
  • Kim, A., & Sung, Y. (2020). My Privacy and Control Matter: Understanding Motivations for Using Untact Services. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking.
  • Kim, T. & Sung, Y. (2020). CEOs’ self-disclosure on Instagram and consumer-brand relationships: the moderating effect of relationship norms.International Journal of Advertising.
  • Ryoo, Y., Sung, Y., & Inna, C. (2020). What makes materialistic consumers more ethical? Self-benefit vs. other-benefit appeals. Journal of Business Research, 110, p. 173-183
  • Kim, T., Sung, Y., & Moon, J. (2020). Effects of Brand Anthropomorphism on Consumer-Brand Relationships on Social Networking Site Fan Page: The Mediating Role of Social Presence. Telematics & Informatics.