성영신 외 (2009). 하이트렌드(High trend): 디자인과 콘텐츠가 창조하는 기업의 미래, 21세기 북스.
성영신 외 (2004). 마음을 움직이는 뇌, 뇌를 움직이는 마음, 북하우스.
연구논문
Kim, B., Sung, Y. S., & McClure, S. M. (2012). The neural basis of cultural differences in delay discounting. Philosophical Transactions of the Royal Society B: Biological Sciences, 367(1589), 650-656.
Sung, Y. S., CHOI, M. J., KIM, H. T., LEE, Y. S., & KIM, C. Y. (2011). Beyond visual experience: Brain activity reflecting sensory experiences implied by the product design. Japanese Psychological Research, 53(4), 349-360.
Young Shin SUNG, Bo Kyung KIM, Joo Won LEE, Min SON and Kwang Yeol CHOI(2009). The beauty of product design is not enough to attract consumers mind. Journal of Kansei Engineering International, Vol. 8 No2
성영신, 이진용, 유창조, 박은아, 신은희, 백인기 (2013). 소비활동이 행복에 기여할 수 있을까? ㅡ 소비유형별 소비활동, 소비행복, 삶의 행복의 관계에 관한 연구. 마케팅연구, 28, 1-22.